שבילי אופניים במרום הגליל

נוף ירוק וקסום, רכסי הרים, נחלים ועמקים, אוויר צלול, אתרי מורשת, קברי צדיקים, כרמים ויקבי יין. כל זה מחכה לכם בשבילי האופניים בתוואי דרכי יערות ביריה וברעם במרום הגליל. המסלולים המוצעים מתאימים למשפחות ולרוכבים מנוסים.
תוואי מסלול האופניים במרום הגליל עובר בתוואי דרכי יער ודרכים חקלאיות קיימות. השבילים הוכשרו ושולטו ע”י קק”ל בסיוע החברה הממשלתית לתיירות, מועצה אזורית מרום הגליל, מועצה מקומית גוש חלב ורשות שמורות הטבע ונבנו על פי דרגות הקושי של הרכיבה בהם. מבין האפשרויות הרבות הקיימות בחרנו עבורכם מסלולי רכיבה המיועדים לכל המשפחה בדרגות קושי קלה ובינונית וכן המלצות למסלול טיול אתגרי לרוכבים מיומנים ברכיבת שטח.

כיצד מגיעים?

לחצו כאן למפת שבילי אופניים מרום הגליל

אל מסלולי האופניים אפשר להגיע מיער ביריה – חניון עין זיתים (כביש 886), חניון הוזים או חניון רבין ביער ברעם (כביש 8967). ממושב כרם בן זמרה (כביש 886 ) ומגוש חלב (כביש 89).

שביל ירוק מספר 1 (רמת קושי קלה)– מסלול מעגלי באורך 5 ק”מ. נקודת מוצא וסיום בחניון.עין זיתים ביער ביריה. שימו לב לכיוון הרכיבה המומלץ ומסומן במפה בחיצים.

שביל ירוק מספר 3 (רמת קושי קלה) – מסלול מעגלי באורך 3.5 ק”מ. נקודת מוצא וסיום בחניון רבין ביער ברעם. מתאים לרכיבה משני הכיוונים.

שביל כחול מספר 2 (רמת קושי בינונית, מתאים לרוכבים בעלימיומנות רכיבת שטח)–  מסלול מעגלי באורך 17 ק”מ. נקודת מוצא וסיום במושב כרם בן זמרה.

יוצאים מהכניסה למושב ופונים דרומה (שמאלה) בכביש אספלט, לכיוון מבני הלולים של המושב. חוצים שער ברזל ונכנסים לשביל עפר היורד לעין עלווה. רוכבים עד לנקודת החיבור של השביל עם נחל גוש חלב, חוצים את הנחל ופונים צפונה בירידה קצרה ותלולה. מומלץ לרדת בהליכה מפני שהשביל בנקודה זו רטוב ומחליק. ממשיכים לרכוב בשביל לאורך נחל גוש חלב עד למפגש הנחלים גוש חלב-דישון. במפגש נפנה צפונה על תוואי שביל ישראל. בנקודה זו נפנה לשביל המזרחי המתעקל בחדות צפונה ומטפס אל יער ברעם. נחזה בחלון הנפתח אל גבולה הצפוני של הארץ. ממשיכים לרכוב עם השביל עד לפנייה חדה מזרחה ובנקודה זו מתחילים לרדת לכיוון צפון מזרח. ממשיכים לרכוב בשביל דרומה ומטפסים לכיוון מטעי המושב כרם בן זמרה עד להתחברות עם הכביש ההיקפי של היישוב. מכאן פונים צפונה ורוכבים לאורך הכביש ההיקפי עד שמתחברים לנקודה שיצאנו ממנה.

שביל אדום מספר 4 (רמת קושי גבוהה, מתאים לרוכבים בעלימיומנות רכיבה גבוהה)– נקודת ההתחלה לשביל זה אפשרית מכמה מקומות: חניון רבין ביער ברעם, מושב כרם בן זמרה או גוש חלב (ג’יש). אלה המגיעים מכיוון יער ביריה יכולים להתחיל בחניון עין זיתים או בחניון באר הוזים. המסלול אפשרי כמסלול מעגלי באורך כ-20 ק”מ או כ”שמינייה” באורך 36 ק”מ, אם רוכבים את שביל סובב חוות מתתיהו. לאלה המתחילים בחניון עין זיתים או באר הוזים יש קטע רכיבה נוסף הלוך ושוב באורך כ-20 ק”מ.